dilluns, 19 d’abril del 2010


28/03/2004
em desperto amb una gran nevada. Des de la dutxa, com que hi havia una finestra al sostre, veia com queien els flocs de neu.
Després d'arreglar la motxilla, baixo al bar i em prenc un cafè amb llet i una pasta. Seguidament, després de pagar, trec la capa impermeable de la motxilla, me la poso, i surto al carrer, a iniciar el segon dia de ruta.
Als pocs metres de sortir, m'aturo per treure també el pantaló impermeable, perquè realment esta nevant de debò. Aprofito per equipar-me be, per no passar fred.
El que passa es que lo dolent de posar-te aquestes robes impermeables, es que fan que tota la roba que portes a sota, queda tota mullada, de suor.
Aquesta segona etapa, no ha sigut massa llarga. En total, 18 qm.
No obstant, ha sigut emprenyadora, perquè durant tota l'estona ha estat nevant i no es camina amb tanta facilitat. Però clar, estem fent el camí de Santiago, no una excursió de cap de setmana, per lo que hem d'estar preparats per assumir totes les dificultats que se'ns presentin.
Tot el camí, pràcticament fins a PAMPLONA, l'he fet nevant. L'espectacle era bonic, encara que, per molt abrigat que anava, tenia fred.
Travessant un poble, al creuar-me amb una senyora, que m'ha vist abrigat, nevant, ha dit, per ella, però en veu alta, "ai, pobre hijo". No se, el meu aspecte deuria fer pena.
He arribat a PAMPLONA a les 11,30 h. he entrat per les muralles i la porta de França, molt bonic, la veritat. Aquestes muralles son molt impressionants.
Primer he anat a la Catedral i després un senyor, que a més, parlava català, m'ha indicat el camí per anar fins l'Església de Sant Llorenç, on em segellarien la credencial.
Com que he arribat just al moment de començar la missa, m'he quedat, a l'última fila, per vigilar la motxilla i la roba que m'he tret.
Al acabar la cerimònia, he anat a la sagristia, on m'han segellat la credencial.
Després he anat un altre cop fins a l'estació dels autobusos, per tal de guardar la motxilla a la consigna, i així poder anar a dinar més tranquil·lament.
Abans de posar la motxilla a la consigna, m'he canviat de roba. M'he tret la roba mullada per la suor i me'n he posat de seca.
El dinar d'avui ha sigut a base de tapes, molt típiques a PAMPLONA. Primer, al costat mateix de l'estació, he pres una cervesa, amb una tapa a base de cranc. Després, m'he anat fins el centre i he entrat a una cafeteria, on m'han servit una mena de plat combinat de tapes, com una oferta general de totes les cafeteries, molt bones totes. Hi havia tapes fredes i calentes.
Després de dinar, he tornat a l'estació a recollir la motxilla.
M'han indicat que per anar fins a l'estació del tren, agafés l'autobús número 9. Com que tenia temps, he buscat la parada on passaria aquest autobús, sense pressa i he anat fins a l'estació. M'ha anat be saber quin era l'autobús de l'estació, per quan torni el proper dia 07 d'Abril per fer la següent part del meu camí de Sant Jaume.
A l'estació he arribat aviat, seguint la meva tradició de procurar arribar als llocs, sobretot quan no els conec, el més aviat possible.
Com que estava cansat, m'he tret les botes i m'he posat les sabatilles d'estar per casa. Així, els peus han descansat millor.
el tren l'he agafat a les 17,08 h. i he arribat a Barcelona a les 23,20 h. La meva estimada Elvira, m'ha vingut a recollir a l'estació de Sants.
I ara, a esperar amb moltes ganes la propera sortida!!