dilluns, 19 d’abril del 2010


13-10-2006
HOSPITAL PUENTE ORBIGO-ST. CATALINA DE SOMOZA, 26,00 qm.
Al aixecar-me, els peus em feien bastant mal, per lo que vaig posar-me alguns pegats. A la tarde anterior, al arribar, vaig comprovar que m'havia sortit una butllofa bastant gran al peu esquerra, però al mati del dia 13, pràcticament havia desaparegut.
Vaig començar a caminar, i sort que ben aviat, vaig veure que m'havia descuidat el rellotge a l'hotel. Només portava caminant 300 metres, per sort.
Quan la tarde anterior vaig anar a donar una volta pel poble, vaig veure que les fletxes estaven pel centre del poble. En canvi, aquest mati, per culpa del mal als peus, en lloc de fer una mica enrere per seguir-les, vaig preferir seguir endavant, per la carretera, lo qual fou un altre error, perquè al no seguir les fletxes, em vaig perdre la possibilitat de fer part de la ruta per camins de terra, en lloc de l'asfalt de la carretera.
En les primeres hores de ruta, la meva velocitat de caminada era 100 metres en 125 passes, i 90 segons.
A mig mati vaig arribar fins un monument que es diu la Cruz de St. Toribio, al terme municipal de St. Justo. Allà ens vam fer unes fotos amb uns catalans que arribaven al mateix moment que jo. Mentre hi arribava, veia com uns altres peregrins s'acostaven al monument per un altre via. Era el camí que havia deixat per no seguir les fletxes a Hospital Puente Órbigo.
Arribant al poble de St. Justo, vaig comprar-me uns pegats a una farmàcia per poder curar-me els peus.
St. Justo queda molt a la vora d'Astorga, tant que sembla una mena de barri. Astorga es una ciutat molt monumental, amb uns edificis preciosos, com el Palau Episcopal, fet per Antoni Gaudi, o la Catedral. Al costat d'unes runes romanes, hi ha una església, on vaig entrar a posar uns ciris, per la família.
A Astorga conflueixen dos dels camins que van a Santiago; el francès, que es el que faig jo, i el de la plata, que ve de Sevilla. Un dia l'he de fer, aquest camí de la plata.
Les fletxes et condueixen pel centre de la ciutat, i mira quina casualitat que passen per davant de l'hotel LA PESETA, l'hotel que anava quan era viatjant de teixits per la firma Casacuberta. Seguint-les, vaig passar pel centre mateix i per la catedral. Com que era l'hora de dinar, vaig entrar al restaurant JUAN LUIS, on vaig menjar el cocido maragato, com l'escudella i carn d'olla que fem a Catalunya per Nadal. Es molt fort. Però com el dia anterior, es molt important menjar així que t'agafa gana, perquè del contrari, les defenses et baixen i pots agafar una "pájara", que et tomba en qüestió de minuts.
Després de dinar, enfilo un altre cop el camí, en direcció a St. Catalina de Somoza, on passaria la nit. A partir d'Astorga, el paisatge canvia, es fa més suportable, perquè desapareix l'asfalt i comences a penetrar per els camins ja més de muntanya.
Tant ahir com en la jornada d'avui, el sol es intens i, a les hores centrals del dia, fa molta calor. Sembla que estiguem a l'estiu.
Ja molt a la vora del meu destí, vaig trobar-me amb el grup de catalans i vam quedar en veure'ns, perquè es quedaven al mateix poble que jo, a Sta. Catalina.
Quan arribo a St. Catalina i m'instal·lo a l'hotel, Hospederia St. Blas, descobreixo
que la butllofa del peu es molt gran, com una gran ametlla, i que en tinc un altre a l'altre peu, així que faig el valent i baixo a demanar una agulla. Em donen un imperdible, i amb molta cura i por a sentir mal, poc a poc, vaig rebentar la primera. Em va sortir molta aigua. Quan la vaig tenir totalment buida, vaig fer el mateix procés amb l'altre. Un cop acabada la operació (mai més ven dit), vaig deixar que els peus estiguessin al aire, sense mitjons, perquè no es produís cap infecció.
Vaig anar a donar una volta pel poble, sense botes, calçat només amb les sandàlies d'estar per casa. Després de sopar (amanida i truita a la francesa,), me'n vaig anar a dormir ben aviat.
Les meves mitges al caminar:
0,75 mts. Per cada passa.
107 passes en un minut, en pla, es a dir, 4.815 mts. Per hora.
91 passes, després de 4 hores de caminada, amb mal de peus, es a dir, 4.095 metres per hora.
85 passes després de 6 hores de caminada, amb molt mal de peus, es a dir, 3.825 metres per hora.
En pla i a primera hora:
125 passes en 100 mts., es a dir, en 1000 metres faig 1250 passes, lo que multiplicat per 0,75 mts., per cada passe, fan 937,50 metres en 1250 passes.
En definitiva, en 1000 metres, 1333 passes.
El que s'avorreix, es perquè vol!!