dilluns, 19 d’abril del 2010


12-10-2006
LEÓN-HOSPITAL PUENTE ORBIGO, de 32,400 quilòmetres.
Quan he de caminar tant, no hi ha cosa que em molesti més que haver de fer més quilòmetres dels necessaris, i en aquesta ocasió, em va passar. Vaig anant seguint les fletxes fins que, al cap d'uns quants minuts caminant, arribo al alberg de León. Es a dir, que les fletxes, en lloc de portar-me cap a sortida, em porta cap a l'alberg. Això ho trobo molt malament, perquè d'acord que senyalin el camí de l'alberg, però s'ha d'avisar on et porten les senyals, i poder escollir si vols anar a l'alberg, o el que vols es, simplement, sortir de la ciutat. Ja dic, un bon tros per res. Fent marxa enrere, vaig trobar-me am una guàrdia civil, i em va indicar el camí correcte. Sort que, finalment, no vaig perdre massa temps.
Seguint la guia de MUNDICAMINO, lo normal era que en aquesta primera etapa, faria la ruta LEÓN-VILLADANGOS DEL PÁRAMO, de 21,8 qm, però només disposava de quatre dies caminant, si comptava que agafaria l'autocar de tornada que surt a les 18,00 de PONFERRADA del proper diumenge, però clar, això representava que arribaria a Barcelona el dilluns a les 07,00 del mati i tindria que anar a casa a dutxar-me, afaitar-me, ect, per lo que arribaria al despatx a mig mati. Massa tard.
Així que vaig pensar en avançar el màxim possible, per si aconseguia fer rutes de 35 qm, que em permetrien arribar a PONFERRADA dissabte, amb temps suficient, aleshores, d'agafar el tren o l'autocar de les 09,00 del mati del diumenge i poder passar la nit a casa, tranquil·lament dormint al meu llit, en lloc de passar-la segut al incòmode seient de l'autocar.
D'aquí ve la ruta LEÓN-HOSPITAL PUENTE ÓRBIGO, de 32 qm.
Un cop trobat el camí correcte, vaig iniciar la caminada, quilòmetres i quilòmetres d'asfalt, caminant per la carretera, passant per poblacions que no deixen d'ésser barris de León, com Trobajo del Camino i La Virgen del Camino, on l'asfalt, els cotxes passant contínuament pel teu costat, el soroll, les immenses rectes amb naus industrials a ambdós costats de la carretera, es fan insuportables. Era un dia festiu, el 12 d'Octubre, però el trànsit, immens, perquè era pont.
Després de passar La Virgen del Camino, hi ha la possibilitat d'optar per una ruta alternativa, que passa per un poble que es diu Villar de Mazarife, que, segons algunes publicacions, es pot considerar, sembla, com el camí original, però si seguia per la ruta aconsellada per Mundicamino, faria menys quilòmetres, per lo que vaig optar per aquesta via. Mala decisió, perquè seguint aquesta ruta, continuava caminant per la carretera i es fa molt pesat. Si alguna vegada, repeteixo fer el camí de Santiago, que ho penso fer, agafaré l'altre.
A St. Miguel del Camino, hi ha una taula parada per un tal Agapito, un personatge que he llegit en alguna guia, que posa alguns cartells de salutació, i et convida a agafar ametlles, raïm, etc.
Sobre les 13,30, vaig arribar a Villadangos del Páramo, on em vaig quedar a dinar a un hostal que es diu Hostal Alto Páramo. Per dinar, arròs a la cubana i xurrasco.
El camí fins aquí l'havia fet be, però ja començava a fer-me mal els peus.
Després de dinar, i seguint sempre la carretera, primer arribo a un poble que es diu St. Martin del Camino, on, per cert, vaig tenir el mateix problema que al matí a León, ja que seguint les fletxes, em van portar fins un bar, es a dir, que vaig haver de fer marxa enrere. Ja més tard, cap a les 17,00 hores, arribo a Hospital Puente de Órbigo. Des de León fins a aquest poble, tot per carretera. Així es normal que surtin butllofes als peus.
Uns metres abans d'arribar a Hospital, el camí entra al poble per el pont romànic, preciós, que li dona nom al poble. Es d'una visita obligada, i diria que es més gran que el de Puente La Reina.
Després de donar-me una dutxa necessària, vaig anar a donar un tomb pel poble. Anava bastant coix, ja que em feien mal els dos peus, i ja em temia que l'endemà no podria aconseguir fer una ruta de més de 35 quilòmetres. Passejant, vaig arribar fins el pont i vaig entrar pels carrers estrets del poble.
Vaig sopar al mateix establiment on vaig passar la nit, l'hotel EL PASO HONROSO.