dilluns, 19 d’abril del 2010


02/05/2004
Surto a les 07,30 h., del matí, sense poder prendre res, perquè la cafeteria del hotel no obre fins les 08,00 h. tampoc es veu cap altre bar obert, així que enfilo la sortida de Nájera, seguint, com sempre, les fletxes grogues. Aviat be una pujada que no està malament, sobretot sent com es al principi mateix de la ruta d'avui. Diríem que no esta malament per començar.
Al cap d'una hora i escatix després de sortir, s'arriba a un poble que es diu Azofra, on he entrat a un bar a esmorzar. M'han fet pa torrat, amb mantega i melmelada, suc de taronja i cafè amb llet.
El camí m'agrada molt més que el d'ahir. Hi ha un bon tros de pujada, entre camps de cultius i de raïms. A mà esquerra, al fons, es veu una serralada, que es diu serra de la Demanda, tota plena de neu.
He estat sumant els pelegrins als quals he avançat: 25 en total i cap m'ha avançat a mi, només dos que anaven en bicicleta.
Abans d'arribar a Sto. Domingo de la Calzada, he passat per un poble que es diu Cirueña. No m'ha agradat que, per unes construccions urbanístiques enormes que estan fent, en el que s'inclouen un camp de golf i pisos i cases, el camí es veu obligat a fer una gran volta. Aquella construcció es un atemptat vergonyós al paisatge de la zona. Clar que més d'un s'haurà fet milionari, però a costa de espatllar una zona tan gran. No hauria d'estar permès.
A les 11,45 h., arribo a Sto. Domingo. El primer que faig es anar fins l'alberg, a segellar, però està tancat. Passo per davant del convent cistercenc i entro. Allà hi ha monges, les quals sembla que no poden parlar. Els explico que vull segellar, i una monja, pràcticament en senyes, em diu que me'n vagi, i un home, ja al carrer, m'informa d'on està l'altre alberg, perquè em segellin.
Després de segellar, m'indiquen on es l'estació dels autobusos. La meva intenció es, després de trobar-la, deixar la motxilla a la consigna i anar a donar una volta pel poble, fins les 15,00 h., que es l'hora de sortida del autobús que em portarà a LOGROÑO, però quan arribo a l'estació, veig que hi ha un autobús que passarà per allà a les 12,44 h. Aquest detall em posa content, perquè voldrà dir que arribaré a LOGROÑO a les 13,45, a temps de procurar avançar la sortida cap a Barcelona, de les 17,00 h., prevista, a les 14,15 h., hora en la que hi ha un altre sortida.
Efectivament, un cop arribo a LOGROÑO, vaig a la finestra de l'empresa dels autocars, ALSA, i em canvien el bitllet, o sigui que, finalment, en lloc de tornar a les cinc de la tarda, ho faig a un quart de tres, quasi tres hores abans. Agafo aquest autocar i a les 20,30 arribo a Barcelona.
Distancia caminada Roncesvalles – Sto. Domingo de la Calzada, 189 KMS.